Creative Meetings

Från Stockholm till Visby. Från seminarier till kick-offs.

Case

I hjärtat av den politiska diskussionen och innovationsandan i Almedalen, stod Creative Meetings tillsammans med deras uppdragsgivare Vinnova inför en utmaning: att omfamna fler platser att kommunicera sina två frukostseminarier. Ett projekt som krävde teknisk expertis med kreativ problemlösning.

För att inkludera en bredare publik och sätta frukostseminarierna på den digitala kartan, skapade vi en liveström på Youtube, som fungerade som bro till en ortsoberoende publik. Genom att sända evenemangen online, möjliggjorde vi en öppen dialog och delning av idéer som sträckte sig långt bortom Frimis väggar.

I en av Frimis konferenslokaler, riggade vi upp all teknik för att uppfylla önskemålet att livesända till webben. För att fånga ögonblicken med sex stycken talare och en moderator på scen, placerade vi strategiskt ut tre kameror runt om i lokalen.

Med hjälp av flertalet utplacerade skärmar kunde fysisk publik ta del av diskussionerna, både inne i konferenslokalen och utomhus i Frimis trädgård.

Föregående
Föregående

Almedalsveckan med Bonnier

Nästa
Nästa

Seglar SM med KSSS