Almedalsveckan med Bonnier

Årligen producerar Digitalstudion över 70 produktioner under 3 dagar till Bonnier.

Case

Ett samarbete som präglat vår medverkan i Almedalsveckan under flera år och som fortsätter att sätta standarden för engagemang, kunskap och innovation är tillsammans med Bonnier. Under några få händelserika dagar årligen utför vi ett logistiskt mästerverk, där vi tar kunskap, ideér och tankar ut till en bredare publik genom över sjuttio livesända seminarier från tre separata tält som representeras av Dagens Industri, Dagens Medicin och Dagens Samhälle.

Utmaningar som soliga sommardagar, en stor fysisk publik i ständig rörelse, en variation av antal samtidiga talare och snabba byten mellan olika seminarier och arrangörer ställer krav på koordination, precision, kreativa lösningar och teknisk expertis. 

Vi placerade ut flera skärmar i varje tält, vilket inte bara underlättade för publiken att följa med i diskussionerna utan också förstärkte upplevelsen för de närvarande vid exempelvis Powerpoint-visning. Till webbsändningarna förproducerade vi grafik för att belysa viktiga buskap. Ljusanordningen hängdes upp i tross för att uppnå bästa möjliga ljusförhållanden. Ett förproducerat och väl planerat sekundschema eliminerade bland annat risker vid snabba byten.

En av de grundläggande faktorerna är den samarbetsanda som präglar projektet. Bonnier och vårt team arbetar tätt tillsammans, varje steg på vägen, för att säkerställa att varje seminarium blir en framgång.  

Vårt fleråriga samarbete med Bonnier är ett lysande exempel på vad som är möjligt när kommunikation och teknik förenas. Vi har inte bara livesänt seminarier; vi har skapat ögonblick och främjat kunskapsspridning. 

Föregående
Föregående

Seminarieserie med Skattenytta

Nästa
Nästa

Creative Meetings